fredag den 26. december 2008

Jul jul og atter jul...

Sikken en ro der er faldet over huset.... Vi havde en skøn juleaften med familien, og hvem fik mandlen????? Det gjorde jeg, med lidt snyd og roden rundt i ris a la manden, lidt barn er man vel...
Her lidt billeder:
Træet, ser skævt ud, men tror det er mig der havde hovedet på sned...
I
Rundt om træet..

Det var ikke kun mig der fiskede efter mandlen...

Så er der gaver..

Og sidst, men ikke mindst, svigermors mindste "barn"


Igår var der helt roligt her i huset, børnene var i fuld gang med deres nye spil og Jonas kom forbi med sin pc. Vi har ingen traditioner for 1. juledag og benyttede dagen og aftenen til at nusse rundt.
Idag går det så løs......... Vi holder altid den store familie julefrokost 2. juledag,og det er en tradition helt tilbage fra før jeg blev født. Vi holder på skift hos hinanden og alle tager en ret med. Før i tiden var det dem der holdt som stod for hele menuen, og i vores familie siger det ikke så lidt... Nu er det mere til at overskue, og det er ikke nødvendigt at stå i køkkenet hele dagen før. I år bliver det holdt hos os, men det er egentlig min søsters tur, hun har ikke plads, så vi har "lejet" vores hus ud til hende og kæresten:0) Jeg skal kun lave frugtsalat, så det er til at overskue. I år bliver vi 22 voksne og børn, vi mødes ikke meget i løbet af året, så det er altid sjovt at se hvordan alle børnene er vokset.. Min ene fætter har enægget tvillinger, og iiiih hvor er de nuser sådan to piger på knap 3 år..
Nu kan jeg høre min søde mand har tændt støvsugeren, så jeg må hellere igang.
Håber I alle har haft en dejlig jul og fortsat nyder juledagene.

2 kommentarer:

Conny sagde ...

Svigermors mindste barn er nu meget sød,Det er nu dejlig, når man kan slappe af juledag og bare nusse rundt, det gjorte jeg også. Nu vil jeg håber i får en rigtig hyggelig dag, sammen med jeres gæster

Netti sagde ...

Hvor er din blog blevet flot!! Det ser ud som en rigtig hyggelig jul. Vi har heller ingen tradition 1. juledag..jo at slappe af og gå ture i naturen.