tirsdag den 9. december 2008

9. december og har mistet pusten lidt....

Puha, kan godt mærke der har været fart på de sidste dage.. Skulle igår have været en tur hos mine forældre, men måtte jo aflyse. Kørte derop efter arbejde idag og fik en sludder og fik både vin og kyllinger med hjem...
På vej hjem kommer jeg i tanke om at der er juleafslutning til elhockey.... Fuld fart på, ankommer lige i tide til at få en kop cacao og æbleskiver. Pludselig nævner træneren at det da kunne være hyggeligt hvis der blev fællesspisning på lørdag, når de allesammen kommer retur fra turnering i Vejle... Og hvad sker der????? Jeg tilbyder naturligvis straks at det kan være hos os... Klaus sukkede lidt, da jeg fortalte at huset bliver fyldt lørdag aften, men han syntes nu også det er hyggeligt.
Som jeg tæller bliver vi 14-16 , hvor af de 4 er i kørestol,fylder nu noget med den vognpark....
Ups, skal vel også jule lidt i dette indlæg. Her billeder fra vores årlige julekagebagedag med vores venner. Det er 11. år i træk vi bager julebag sammen. Vi laver hver 2 slags dej, og så går det løs fra morgenstunden. Vi bager og bager og føler os som rigtige deutsche hausfraus:-) Senere støder mænd og børn til og vi spiser og hygger sammen. Er dejligt med sådan nogle traditioner.
Der er i år lavet følgende; hm, har disse noget navn, er en opskrift min veninde har fra sin mor. Godt smager de...

Her lidt vaniljekranse:

Og som altid de skønne jødekager;

Og sidst , men ikke mindst... Vancouver kager, en lidt anderledes julesmåkage med puddersukker, mums..
a href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjU_6KMEk-YokfNoqXQkQ7Swi1Eyjt3rja1bbyWIY4BOSxj9P_2v48cBbwzvDgVrHkgBumAv1Tu0lo8tYqiWQYs_MzVCinPyOAZ2iOcSUEgBXp1mEn4dotWFdWHuV6xMEwfovcr0gE0Dxw/s1600-h/DSC01691.JPG">
Nå, nu vil jeg på blog rundfart og se hvilke spændende ting der gemmer sig..

8 kommentarer:

Lone sagde ...

Er du da vimmer med småkager, der skulle vel nok være til resten af måneden....;-) Jamen I må jo have en hyggelig aften på lørdag. Fortsat go 9 december

Tilte sagde ...

Åh jødekager ... min absolutte favorit ... og nu løber mine tænder i vand hahahaha.
Det lyder godt nok også som om du har fart på hele tiden ... og nu fællesspisning på lørdag ... håber I får en dejlig aften :o)

Anne Bente sagde ...

åhhh du milde, jeg bliver misundelig når jeg ser alle de lækre kager, jeg har ikke begyndt endnu,

Heidi sagde ...

puha jeg mistede næsten pusten ;o) Kender det alt for godt selv med altid at være den "flinke" men jo nok fordi man kan lide det ;o)
Lækker lækker bageri mums siger jeg bare

Karina Beck sagde ...

Hold da op, hvor har du bagt. Uhm de ser lækre ud. Det ser sørme ud som om der også kan blive en kage til holdet på lørdag. God fornøjelse.

Pia sagde ...

imponered over den energi du lægger for dagen, sikke fine småkager og I må have en rigtig hyggelig lørdag.

Anonym sagde ...

MUMS hvor ser det lækkert ud...tager du ikke nogle af de der snegle med på fredag :O)

Netti sagde ...

Hold da kæft en masse småkager og hvor ondt at viser billeder uden smagsprøver :)) Men lækre ser de nu ud.
Du forstår da at bruge og udnytte tiden...jeg taber jo helt pusten :)