tirsdag den 1. december 2009

Traditionen tro..

Hvert år bager min veninde Doris og jeg småkager sammen, det er nu 12. år i træk.Og sikke en dejlig dag vi havde i lørdags.
Vi bager 4 slags og bruger hele dagen på at bage, hygge og snakke. Vores mænd og børn deltager mest i kvalitetskontrollen, der bliver prøvesmagt til den store guldmedalje:-) Dagen slutter altid med en middag og , ja, småkager til kaffen. I år havde Doris også lavet lagkage....MUMS.

Se se en husmor med forklæde...


Dagen idag bliver ikke til de store julerier. skal på arbejde og bagefter igang med at pakke. vi drager i sommerhus imorgen, en forlænget weekend. Klaus' bror, svigerinde og børn kommer og en af Nikolais gamle hjælpere og hendes mand. Det bliver bare super hyggeligt. Vi skal lave peberkagehuse, julepynt og rigtig hygge.

Fortsat god 2.december til dig fra mig.

9 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det lyder hyggeligt med en småkagebagedag med en veninde. Jeg bliver helt lækkersulten.
God 2. decemberdag til dig.

Anne Bente sagde ...

nejjjj hvor lyder det bare hyggeligt med sådan en jule kage bage dag :)

Tilte sagde ...

Årh ja en masse vanillekranse ... mums filibaba. Lyder hyggeligt med peberkagebageri i sommerhuset - håber I får en dejlig tur :o)

Betina Olesen sagde ...

Det er er så hyggeligt med sådanne dage, ikke at jeg får bagt selv, vi spiser dem nemlig, men skønt med at være sammen om noget....

Margit sagde ...

Det var da en god idé... uhmmmm....og så i så god tid... =0)
Jeg tror ikke der ville være flere tilbage her hos os ;o)
Fortsat god 2. dec. til dig.

Heidi sagde ...

hvor er det da en super god ide - så ved man det bliver gjort, skønt med traditioner ;o)

Kan i have en rigtig god forlænget weekend - lyder bare for lækkert

Anne sagde ...

Kom lige forbi din blog, og vil da straks have den tilføjet listen, så jeg også kan følge med i decembers gang hos dig :)
God 2. december til dig!

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Det lyder som en virkelig hyggelig tradition! Og jeg er sikker på, at mænd og børn sætter pris på at være kvalitetstestere.

Conny sagde ...

Det må være rigtig hygge at bage småkager sammen med veninden.