lørdag den 19. december 2009

3 i 1, lige som et Kinderæg....

Hm, så smuttede det altsså for mig flere dag i træk.... Derfor dette indlæg for 3 dage, 17-18-19 december..
Torsdag den 17. stod i sneens tegn, havde store problemer med at komme på arbejde. Endte med at køre direkte på sygehuset til plankonference, tog en evighed til Roskilde. Jeg beder ALDRIG om sne mere, med mindre jeg har ferie og ikke er tvunget til at skulle køre...... Den gamle bil overlevede uden en skrammel, udover dem den har i forvejen....
Og vores nisser blev afsløret..og tænk, min nisse var min teamkollega der sidder lige ved siden af mig. Hun fik en pose hjemmelavede mandler som tak for de søde ting og sager:-)

Fredag skete der ikke det store, arbejde, handle og på visit hos min dejlige søster... Er måske fjollet, men har svært ved at undvære min søster i flere dage ad gangen... Vi sender dagligt flere sms'er , men må bare også ses et par gange om ugen. SKØNT at have en søster, elsker hende højt..
Nikolai har de sidste dage været en del ude i sneen, det er jo dejligt, men han er ikke god til at få nok tøj på. Det tager for lang tid og han syntes de andre er væk inden han er proppet i kørepose, vanter , jakke o.lign. Kan godt forstå det, men nu er "den" syg, og det er noget skidt. Han kan ikke hoste igennem og må ofte bruge sin c-papmaskine for at løsne.. Han tager det nu pænt, det er nok nærmere moderen der er lidt pylret......
Nikolai fortalte, at de i skolen havde bundet en slæde efter hans kørestol og så gik det bare der ud af med fuld knald, hi hi

Købte disse julede kager til drengene igår , syntes de var rigtig søde. Træet er en kokosmakron med pistace og nissen er lagkagebund med fyld på, MUMS



Idag lørdag har Nikolai høj feber og hoster og sprutter.... Vi har ikke foretaget os det store, pakket gaver ind og handlet til imorgen hvor der kommer lidt gæster. Håber Niko er så frisk, at vi ikke må aflyse.... Men ellers har vi da mad til flere dage..

I får lige et par billeder, det første af min udsigt idag lige da solen var på vej ned..




Her et billed af min lille hylde i stuen , er vild med den grønne kæde, syntes det ser så hyggeligt ud med de levende lys og kæden under. Billederne på hylden er svære at se, men det til højre er fra Peters kirken og det andet min drenge :-)


Hvis du er kommet hertil , har du læst et meget langt indlæg, tak fordi du havde lyst:-)

Ikke mere fra mig idag, tager på blogrundfart senere i aften, har en del at indhente.....Fortsat god aften til Jer fra mig.

9 kommentarer:

Margit sagde ...

Jamen... selvfølgelig gider jeg da ;o)
Det er jo hyggelæigt at kigge "indenfor".
Super lækre billeder... og utroligt hvad den hvide sne kan gøre ved én (den løfter i hvert fald mit humør flere grader...)
Og landskaberne bliver altså vildt flotte.
Det har været en fantastisk flot dag her i Nordsjælland.
God aften til dig.

Helle Sahl sagde ...

Gang i den hos jer. Sikke en dejlig udsigt du har. Håber Nikolai bliver helt frisk inden juleaften.

Heidi sagde ...

skal da love for i ikke går og keder jer ;O) Hvor øv med N - håber han er i bedring...kender det alt for godt med børn der ikke har tid til tøjet ;o)

Rigtig god aften til dig

Karina Beck sagde ...

Rigtig god bedring med sønnen og god aften til dig.

Charlotte sagde ...

Ja, torsdag morgen var helt kaotisk. Jeg kørte hjemmefra i GOD TID, men alligevel tog turen mig 1 time og 45 min. ... Øv!
Håber Nikolaj hurtigt er frisk igen. Ærgerligt at skulle være sløj i julen.
Flotte billeder du viser. De kager er rigtigt sødt lavet. Og den grønne lyskæde er hyggelig og flot - sådan en kunne jeg godt tænke mig at eje.
Håber i hygger jer med gæsterne.
God dag til dig.

Conny sagde ...

Det dejlig med sne, men når man skal ud, at køre i det er det ikke så sjov.Jeg kan også godt savne søster, en gang og mellem, jeg har kun en bror. Nu skulle Nikolai helst blive rask inden jul.Det var da hyggelig, at læse dit lange indlæg

Betina Olesen sagde ...

Ja, det er hurtigt at der smutter et par dage i denne tid...

Øv at skulle blive syg nu... de teenager er somme tider lidt vel selv bestemmende... lyder til at mor hun er nødt til at skrue bissen på... LOL.. God bedring med ham

Gitte sagde ...

Ja dagene går alt for hurtig her i jule mdr. Men så har man da ikke kedet sig her i julemdr...:)
Håber at Nikolai bliver rask inde juleaften.:)
Mums de kager..mums de ser lækre ud...mums.:)
Sikke en skøn udsigt du har.

Rigtig god bedring til Nikolai og I må forsat ha' en dejlig december aften.:)

Sarah sagde ...

Jeg vil gerne ønske dig og dine en rigtig glædelig jul.
Håber at I får nogle dejlige juledage.