onsdag den 9. december 2009

9. december...

Er ikke på toppen idag, hovedpine og bare rigtig æv.....
Nå, har både mandag og tirsdag fået ryddet et par butikker, så er ikke helt bagud med juleindkøb.

Juleaften bliver vi 19 , det er både min og Klaus' familie. Har uddelegeret noget af m,aden, men er nu nemmeste at lave de fleste ting selv. Skal stege 4 ænder, 1 flæskesteg, koge ?? kg kartofler, lave nogen liter dejlig andesovs, og ris'a la mande.
Nå, der jo lidt til endnu.


Idag får I lidt billeder med julestemning.
Først min nissepingvin som LaChrissen gav mig sidste år. Han står igen i mit køkken og hygger sig:-)




Og ikke mindst vores peberkagehus... Det er blevet dobbelt størrelse i år, er 27 cm højt!


Håbe ri alle får en dejlig aften, jeg vil hoppe i sofaen igen og tage på blogrundfart senere i aften:-)


9 kommentarer:

Margit sagde ...

Sød pingvin du har, som hygger sig i køkkenet... og LÆKKERT peberkagehus...
Mit projekt kagehus løber af stabelen her i week-end'en med børnebørnene ;o)

Karina Beck sagde ...

Det lyder hyggeligt, at I skal være så mange juleaften, men også som hårdt arbejde for værtsparret. Forhåbentlig hjælper de jer lidt.
Jeres peberkagehus blev rigtig fint. Flot med istapperne. Rigtig god bedring.

Charlotte sagde ...

Den pingvin er bare så skøn!! Og så fine fyrfadsstager der står og lyser op på den.
Øjjj manner, flot peberkagehus. Jeg har aldrig prøvet at lave et - måske næste år - for det ser godt og hyggeligt ud.
Du er heldig, at du er ved at have styr på gaverne - jeg har købt 3 .. så nu mangler sådan ca. 1 million (eller sådan føles det i hvert fald)... :0)
God bedring - og håber du får en dejlg aften.

Gitte sagde ...

Åh din stakkel håber du har fået det bedre, så du kan nyde aftenen med familien.:)
Mums et skønt peberkaghus, flot dekoreret. Sikke nogle søde små nisser som passer på at I ikke sætter tænderne i huset.*gg*

Ih hvor er den pingvin bare skøn.:)

Rigtig god bedring og forsat dejlig aften til dig og din familie.:)

Conny sagde ...

Jeg håber du snart blive rask.Det er godt mange i,skal være juleaften.Hvor er jeres peberkage hus blevet flot.

Anne Bente sagde ...

hvor lyder det bare hyggeligt med sådan en flok,og det pebberkagehus, hvor er det flot.

Heidi sagde ...

19 juleaften gips - men vi har selv været mange førhen i vores familie, men det bliver mindre og mindre for alle skal holde med børn, sviger her og der mm. Vi bliver 7 og det er fintttttttt for mig ;o)

Det peberkagehus ser bare flot ud - og pingvin er for sød - håber snart du kan sælge din hovedepine

Anne sagde ...

Øv hvor træls for dig, at du stadig bøvler med hovedet... Det er vel nok bare flot det kagehus - sådan et vil jeg også gerne lave engang! God bedring!

Netti sagde ...

Wow en masse i bliver. Jeg bliver helt flov oveer at jeg stønner over at vi bliver 10 juleaften.
Sikke et lækkert peberkagehus du har lavet...umm det må smage godt.