onsdag den 30. januar 2008

Endelig uge 3 LO..


Hm, efter meget sjov med diverse overhead papirer, der ikke har villet tørre, er det endelig lykkedes...
Var I bilka igår, og de havde lige det transparent jeg havde ledt efter. Er lidt groft på den ene side, og hæfter og tørrer perfekt:-))
Nå, men nu er det jo uge 5 og dette er mit 3 LO med børnene som mindre, ups. Er vist lidt bagefter, men har gang i met par LO, som snart må blive færdige.
Nå, til dette LO har jeg benyttet et billed af Nikolai som 2 årig. ÆÆÆÆÆLsker det billed!!!
Digtet "Velkommen til Holland" handler om det at få et barn der ikke er som forventet, og hvordan det føles og hvilken gave det kan være, selvom det er svært at se. Jeg fik digtet på det første kursus med Muskelsvind fonden i 2000, hvor Nikolai kort forinden havde fået konstateret muskelsvind.
Har taget budskabet i digtet meget til mig, og bliver altid rørt når jeg læser det.Tænker tit at det er vigtig at værdsætte det liv jeg har fået, og ikke holde fast i det jeg troede der skulle være.Er nu ikke svært at elske min dejlige unge, men accepten har taget tid.Nikolai har lært mig at elske Holland!!
Der er ikke så meget mere at sige om det lige her, men har længe villet lave et LO med teksten.
Har benyttet råt karton og Cosmo Cricket papir samt transparent.Har valgt at gøre det meget enkelt af hrnsyn til teksten.
Vedhæfter også lige teksten da den er svær at læse.

Velkommen til Holland

At vente et barn er som at planlægge
en drømmerejse- til Italien
Du køber en masse rejsehåndbøger og
lægger eventyrlige planer.
Colosseum, Michelangelo, David
gondolerne i venedig.
Du lærer dig nyttige vendinger på italiensk.
Alt er meget spændende.

Efter måneders spændt forventning
kommer endelig dagen.
Du pakker dine kufferter og tager afsted.
Flere timer senere lander maskinen.
Stewardessen kommer ind og siger:
"Velkommen til Holland"

"HOLLAND", råber du
Hvad mener du med Holland?
Jeg har bestilt en rejse til Italien!
"Hele mit liv har jeg drømt om at
komme til Italien!"

Men der er lavet om på fartplanen.
Maskinen er landet i Holland, og der
må du blive.

Men når du har været der et stykke tid
og har fået vejret, ser du dig omkring
-og opdager efterhånden,at der er
vindmøller i Holland.
-Og Holland har tulipaner.
Holland har endda Rembrandter.

Men alle du kender har travlt med at
rejse til og fra Italien..
og de praler af hvor vidunderligt de
har det.
Og resten af dine dage vil du sige:
"Ja, det var der jeg skulle have været,
det var det jeg havde planlagt".

Og smerten ved det vil aldrig, aldrig
aldrig nogensinde fortage sig...for
tabet af den drøm, er et tab af stor, stor
betydning.

Men...hvis du bruger dit liv til at
sørge over den kendsgerning, at du
ikke kom til Italien, bliver du aldrig
fri til at værdsætte og nyde det helt
specielle, det virkelig vidunderlige..
ved Holland.

Af Emely Perl Kingsley

5 kommentarer:

Mia sagde ...

Wauw....den tekst gik lige i hjertet!!!! Jeg har kopieret den og vil hænge den op på mit arbejde..en specialskole for udviklingshæmmede børn! Håber det er ok??? Igen wauw...den siger bare det hele...

Betina Olesen sagde ...

Elsker også det digt..... det er så dejligt.... så rørende og så rigtigt.

Hørte det første gang da jeg var på et kursus om børn med multiple funktionsnedsættelse....og har holdt af det lige siden...

Så jeg kan kun elske dit LO, slet og ret, og som du selv skriver, 2dejlig unge"

Hygge fra Betina

Anne sagde ...

wauw et smukt digt!

Charlotte sagde ...

Sikke dog en rørende tekst. Og meget, meget sigende. Det hele der står skrevet er jo rigtigt! Nyd det du har, nyd der du er - i stedet for at være ked af det som ikke er (eller ikke blev). Meget smukt! Tak fordi du delte det med os. :-)
Dejligt LO og dejligt billede. Forstår godt at du ÆÆÆÆlsker det billede.
Jeg har tænkt mig at kopiere teksten og tage den med over på arbejdet (en børnehave)... hvis dette altså er ok med dig?

Rigtig god søndag! Og tusind tak for et FLOT indlæg her i din blog!

Anonym sagde ...

Det er bare blevet SÅ flot !!! Smukt billed og smuk txt ! 10 * fra mig :O)