søndag den 21. juni 2009

Tv-stjerner eller....

Meget sjov oplevelse med filmholdet....
Alt gik meget hurtigt, de var her i ca 1,5 time og filmede stort set hele tiden. Det var en skotsk soapskuspillerinde vi talte med. Fi indtryk af at hun er meget kendt i skotland, men jeg kunne nu ikke genkende hende....Det kan vist ikke kaldes et interview, vi gik rundt i huset og skulle tale om hjælpemidler, Nikolai, vores hus og livet med muskelsvind generelt. Hun fortalte om hvordan det er i skotland, hvor ingen sociallov sikrer muligheden for at have adgang til de nødvendige hjælpemidler, eller hjælp til at leve sóm andre. Hun har selv 2 børnebørn med muskelsvind og hendes datter er alene.
Nå, rundt i huset,kamera og mikrofon tæt tæt på og snakken går på engelsk.. Ved ikke hvad jeg havde forestillet mig, men svært bare at tale engelsk så længe og uden forberedelse til hvad der bliver spurgt om:-) Fik ind imellem rodet mig ud i sætninger jeg havde svært ved at afslutte. Mener egentlig jeg er ok til engelsk, men lift, benskinner, ergoterapi o.lign er ikke lige de ord der ligger og lurer på engelsk på min tunge..... Tænker at det bliver for sjovt hvis de tekster mig på engelsk, hi hi
Meeeen tænk, er SÅ stolt af Nikolai!!! Han forstod alt de sagde og svarede på engelsk, hvad siger I så??? Han var bare SÅ sejg, viste sit værelse frem og snakkkede uden at lade sig mærke med kameraet.
Alt i alt en sjov oplevelse, nu venter vi bare på at de sender en kopi af programmet til os. Skal vist lige sluge den at se mig selv på film.. Men tror ikke vi kommer til at fylde meget i programmet, nu må vi se:-)
Nå, scrap....
Her endnu et LO med Rom billeder. Er fra springvandet på pladsen foran Panthenon.


Fortsat god aften til alle herfra det Midtsjællandske.

8 kommentarer:

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Jeg har også oplevet i USA, at det er lidt vanskeligere at tale engelsk "hurtigt" om jeg så må sige. Nogle gange løber ens tanker hurtigere end tungen vil være med til. Jeg har også stået og tænkt "det var da utroligt, du har sidefag i engelsk på universitetet og du lyder jo helt fjollet". Men jeg er sikker på, at det lød værre i dine egne ører end det i virkeligheden var. Giver det mening?

Det var da skønt, at Nikolai var så cool i situationen. Det må gøre en mor stolt og glad.

Dit layout er smukt - rent og enkelt.

Gitte sagde ...

Ih altså hvor er han bare sej. Jeg kan godt forstå at du er stolt af ham.
Jeg har det på samme måde som dig, man synes altid at det lyder som vulapyk, men som regel så forstår dem man taler til jo altid alligevel en. :)Men jeg tror også at børn/unge ikke har de samme begrænsninger til andre sprog som vi voksne har. :)
Jeg kan godt lide dit LO. Smukt og enkelt. Et rigtig godt billede.:)
Du må ha' en rigtig dejlig solskin mandag. :)

Tilte sagde ...

Dejligt at læse om jeres interview ... og hvis jeg lige må indskyde: Samtale fremmer forståelsen ... og jeg tror nu nok at du har klaret den godt. Ellers ville du have mærket det i form af en masse ekstra spørgsmål ;o) ... og hvor er det godt gået af Nikolai. Cool ;o)
Lækkert LO ... flot med den røde farve i kontrast til billedet :o)

Ragna sagde ...

Hvor er han bare sej din dreng. Og selv som engelsklærer må jeg jo sige at jeg ikke kender de nævnte udtryk :-) Håber bare I føler udsendelsen skildrer jeres hverdag troværdigt, så pyt med det sproglige. Hils TV stjernen og sig: "Godt gået"

Conny sagde ...

Det godt at Nikolai fik en god oplevelse ,flot han forstod og talte engelsk så godt. Vi skal nok være glad for vi bor lille DK,især når vi er syge,det god vi kan få de hjælp vi har brug,det hårdt nok at være syg eller handikappet
Knus til dig

Karina Beck sagde ...

Det lyder spændende. Sej knægt du har!
Flot ferielo.

Netti sagde ...

Hvor sejt at din søn tog det hele i stiv arm..jeg håber at vi kan se udsendelsen eet eller andet sted :)
Smukt layout du har lavet.

Heidi sagde ...

han er da for sej - FLOT - tror jeg selv var gået i baglås gggg bliver vildt spændende at se hvor meget der er med mm. for man ved jo godt de ofte klipper en del :o/

Skønttttttttt lo du har lavet - rigtig sommer og ferie agtig - som det jo var ;o)

Rigtig god skt. hans aften ;o)